fredag 4 juli 2014

Elise är ängeln på Malmskillnadsgatan

Nu är det hög tid att skriva något i rummet "Glädjespridare" också, för det var längesen sist.
Idag vill jag få dela ut en turkos medalj till Elise Lindqvist - Du är en sann förebild!!!

Foto: Urban Brådhe
Här nedan finner ni artikeln:

Elise har också gett ut en självbiografisk bok som bär namnet: "Ängeln på Malmskillnadsgatan" (ett namn hon fått av andra). Jag har inte läst den än, men kommer att göra det!
Hennes liv berör oerhört starkt och är ett levande bevis på Guds kärlek. Första gången jag lyssnade till henne var en på P1 och hon var en av den sommarens sommarpratare. Minns hur jag och min man satt i bilen och lyssnade. När programmet var slut satt vi båda två alldeles tysta och tagna och torkade tårar som runnit nedför våra kinder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar