torsdag 10 juli 2014

Stugmys, bräms och ½-årsdag

Nu har vi tillbringat ca. en vecka på denna underbart mysiga plats:

Sommarstugan
och delar av stugans charmiga interiör ;-)
Har för mig att Svärmor hade trott att luckorna skulle bli mer åt det röda hållet, men jag gillar verkligen hur de blev :-) Varmt rosa!



Min man tar sig en liten simtur
Detta är sommar det, när den är som bäst! Sol, bad, jordgubbar, god mat och slappardagar i sommarstugan! Bäst av allt var nog att ääntligen få bada. Det var ljuvligt! Riktigt härliga ljuvliga sommardagar. Men nej, riktigt sååå idylliskt som det ser ut vara det var det ej. För med värmen kom även något jag avskyr, nämligen brämsen och de gjorde de övriga kräken mygg och knott sällskap i jakten efter kött och blod. Fast mest synd tyckte jag om min son. För hur vi än försökte skydda honom, så ser han ändå ut som han fått vattkoppor.

På tal om min son: Lilleman har väckt mig kring 5-tiden varje morgon (natt enligt mig), förutom just idag då jag fick "sovmorgon" till 7:00. Att han börjat vakna sådär tidigt var till en början plågsamt för en nattuggla som mig. Men ganska snabbt (tack och lov) insåg jag att det var onödigt att sucka å klaga och betydligt bättre att bara gå å lägga sig tidigare (jag är ju dessutom väldigt ointresserad av fotboll och det gjorde det lite enklare). Och hör och häpna, jag njöt faktiskt av de tidiga mornarna denna vecka (men obs: morgonmänniska kommer jag aldrig bli). Det var så underbart rofyllt att sitta på altanen innan alla andra vaknat (inklusive de där surrande kräken), softa, läsa en god bok, skriva dagbok och titta ut över sjön som låg alldeles spegelblank.




Förresten, idag fyller lilleman ½-året. Det firade vi genom att sätta upp en hoppgunga,
som vi köpt från storochliten för 2300 kr (obs: ironi ;-)

Tror denna lånade hoppgunga från 80-talet duger minst lika bra.

GRATTIS på ½-årsdagen lille A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar