fredag 5 september 2014

NYSTART

Idag känns det som att det vänder, på riktigt! Och jag hoppas, för hela familjens skull, att det inte bara är en önskedröm denna gång!


Det har varit fyra riktigt kämpiga veckor och detta såklart allra mest för min man. Han började få ont i ryggen för exakt en månad sen, vilket blev så allvarlig att jag några dagar senare blev tvungen att ringa på ambulans då han ramlade ihop på badrumsgolvet i smärta och kramper. Han blev sen inlagd på ortopeden, en vecka, men har nu sedan den 18 augusti varit hemma.
Hela familjen har lidit av detta eländiga diskbråck och att lillpöjken, på detta, sovit riiiktigt dåligt den senaste månaden har inte gjort saken bättre. När min mans rygg kommer att bli bra igen det vet vi såklart inte, men förhoppningsvis så är han från värken efter max en till två månader till. Tanken är i alla fall att han ska återgå till jobbet på måndag, vilket också är sjukgymnastens rekommendation, och sedan får vi se hur det kommer att fungera. Tack och lov har han inte ett fysiskt jobb som innebär ex lyft och dyl. Finns mer av sånt på hemmaplan. (Idag var jag på BVC med "lill"pöjken för bl a vägning. Han väger nu 9000 g och fyller 8 månader om 5 dagar... "stor"pöjken)

Orken återvänder

Jag fick i natt, för första gången på 8 månader, 8 timmars sammanhängande sömn (typ...). Jag väcktes inte av min son i natt, inte för att han aldrig vaknade i natt - men det var inte jag som tog natten. :-)

Det känns som en ny tid börjar idag. En ny tid som såklart kommer innebära nya utmaningar och nya prövningar, men en härlig nystart blev det idag. Det är min upplevelse - en upplevelse som gör gott i hela mig.
Ni vet den där känslan av att få "vända blad"; ex. börja ett nytt jobb efter att ha tagit examen eller få flytta från den trånga lägenhet till ett hus, eller som jag - bara vakna upp en morgon och känna att lusten äntligen återvänt.

Min livskamrat börjar nu må bättre, vår "lill"pöjk börjar sova bättre och på detta bjuds vi på underbart soligt och varmt väder. Och jag, jag vaknar för första gången på länge av mig själv - utvilad! Vilken känsla! :-)

Och med lite mer sömn i bagaget så gav jag mig idag ut på årets höstresa. Nej, jag tog inte flyget och åkte till Turkiet....jag tog bara en promenad ut i det fina vädret och såg på tillvaron med nya, piggare och positivare ögon. Äntligen lättade dimman.

 "Den verkliga upptäcksresan består inte i att söka efter nya vyer, 
utan att se med nya ögon"
~ Marcel Proust (1871-1922)

Jag tror t o m att jag lyckades fånga lite av denna "resa" genom kameralinsen. Så, idag bjuder jag på lite fina fotografier fyllda av lust, glädje och nyfikenhet på vad denna höst har att ge.

Denna bild, på ett lusthus, fotad under dagens höstpromenad, får introducera kvällens bildserie:
Orken och lusten återvänder
En önskebrunn?
 

I och med denna sömnboost kom också lusten åter:
lusten att baka, lusten att plocka bär, lusten att pyssla, lusten att måla, osv. Men, en sak i taget ;-)
Och nu är det tid för sängen.

Nystart även här på bloggen

Det blir nu äntligen även en nystart här på bloggen. Så, välkommen åter och ta del av glädjespridande inlägg, färgglada hem, pysselinspiration, tankvärda texter och lite annat smått och gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar