tisdag 9 september 2014

Sol skog karljohan och vänner

Vad vore livet utan vänner

En av mina fina vänner läste att jag längtade ut i skogen för att plocka svamp. Idag kom hon med picknickväskan packad och svampkorgarna redo och hälsade på.

Tillsammans med en annan fin vän begav vi oss så ut i svampskogen och jag är verkligen superglad efter en fantastiskt dag i goda vänners lag.

Pickninck vid vattnet

Vilka fantastiskt höstdagar 

Jag har njutit i fulla drag och är fylld av tacksamhet. Dessa dagar har verkligen gjort gott för både kropp själ och ande.

Upptäckte ju i förrgår att skogen är full av vackra svampar, som kanske dessutom är ätliga. Problemet var bara att jag inte visste vilka. Efter denna dag vet jag betydligt mer och dagen avslutades med inte mindre än en smarrig hemlagad svampsoppa. Mums.


Jag har fått ett nytt intresse! Glad!

En liten svampskola
Oj, denna är alltså ätlig! Ja, men knappast särskilt god och dessutom hade masken hade hunnit före mig ;-)

Svamprensning
och lingonplockning

Vänner = glädjespridare

Stensoppar/Karljohan och Tegelsoppar ligger nu i små bitar på torkning i vår bastu

Som pricken över i-et blev det detta som avslutning på en lyckad dag:
En som verkligen  uppskattade att få äta middag hos oss ikväll  och en annan som inte riktigt var lika förtjust över middagsvalet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar